1403-05-04 06:36
395
0
90813
آمار پایین اهدای عضو در ۴ ماهه امسال؛

خانواده‌های گلستانی در اهدای عضو سخاوتمند باشند

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از آمار پایین اهدای عضو در چهار ماهه نخست امسال گلایه کرد و گفت: خانواده‌های گلستانی در اهدای عضو سخاوتمند باشند.

زهرا شرکت در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» بر لزوم ترویج و نهادینه شدن فرهنگ اهدای عضو به عنوان یک اتفاق خیرخواهانه و خداپسندانه تاکید و اظهار کرد: فاطمه‌زهرا خسروی یک نوجوان ۱۵ ساله گلستانی که دچار خونریزی مغزی شد با تلاش بسیار کادر درمان و پزشکان، این بیمار بهبود نیافت و دچار مرگ مغزی شد، خانواده این نوجوان بعد از پنج روز رضایت ایثارگرانه‌ای برای اهدای عضو فرزند دلبندشان دادند.  

وی افزود: این نوجوان ۱۵ ساله در صبحگاه شنبه ۳۰ تیر به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد و کبد و کلیه‌هایش به بیماران نیازمند پیوند زده شد، مراسم خاکسپاری این نوجوان روز یکشنبه در زادگاهش روستای فارسیان انجام گرفت و پیکر مطهرش به خاک سپرده شد.

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان بیان کرد: از سال ۱۳۸۲ تاکنون بیش از ۸۵ نفر در استان گلستان اهدای عضو کردند، سال گذشته چهار اهدای عضو در استان انجام شد که متاسفانه آمار پایینی بود.

شرکت گفت: با اینکه تعداد بیماران مرگ مغزی در استان گلستان عدد قابل توجهی بود اما خانواده‌ها رضایت ندادند، از ابتدای امسال نیز تاکنون پنج اهدای عضو داشتیم که از استان به تهران برای انجام عمل پیوند اعزام شدند.  

وی توضیح داد: یک بانوی اهل‌سنت ۴۵ ساله گلستانی دیگر هم چندی پیش در استان سمنان بر اثر تصادف مرگ مغزی شد و پیکرش در روستای قراوه‌سفلی مراوه‌تپه به خاک سپرده شد، طبق رسم و رسومات و آئینی که اهل‌سنت دارند کمی سخت برای اهدای عضو رضایت می‌دهند ولی خانواده ایشان رضایت دادند و کبد ایشان اهدا شد.

کارشناس اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه باید فرهنگ اهدای عضو در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: اهدای عضو نه تنها باعث کمتر شدن سوگ خانواده داغدار می‌شود بلکه فرشته‌های ما امانت‌هایی که خدا به آنها بخشیده است را به جای اینکه زیر خروارها خاک از بین ببرند این گلبرگ‌های وجودشان را به بیمارانی که نیازمند اهدای عضو هستند می‌سپارند.  

شرکت گفت: بیماران مرگ مغزی در حقیقت نفس‌های‌شان را در انسان‌های دیگر تکثیر می‌کنند و امیدوارم این فرهنگ در استان گلستان بیش از پیش نهادینه شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.